Konsola Xbox – jak to wszystko się zaczęło? (część 2)

Pierwszy Xbox oficjalnie zakończył swój cykl życia w 2008 roku, kiedy wyszedł z produkcji. Mówiąc o liczbach, Xbox sprzedał łącznie 24 miliony sztuk, a około 2006 roku zarejestrowano 4 miliony użytkowników Xbox Live.

Xbox 360 i siódma generacja

Po pierwszej generacji konsol Microsoftu i szóstej na rynku, gigant elektroniki był bardziej niż kiedykolwiek zdeterminowany, aby kontynuować drogę obraną z pierwszym Xboxem. Intencją było ponowne wyprodukowanie najpotężniejszej konsoli na rynku, z innowacyjnymi funkcjami i rewolucyjnymi grami. Ale świat rozrywki się zmieniał i Xbox miał za zadanie nadążyć.

12 maja 2005 roku Microsoft przedstawił światu konsolę Xbox 360, zapowiadając jej premierę w listopadzie.

Ewolucja branży

Od czasu premiery pierwszego Xboxa, zaczęły pojawiać się nowe technologie i wkrótce miały zostać ustalone nowe standardy. Bitwa HD DVD- Blu-Ray Disc była u szczytu, a rynek musiał ewoluować. W tej generacji Microsoft i Xbox były fundamentalne dla branży, ale nie wszystko poszło zgodnie z planami giganta.

Problemy po drodze

Podczas gdy Xbox 360 był mocniejszy na papierze niż jego rywal z PlayStation 3, czynnik czasu był problemem dla Microsoftu, ponieważ przyspieszył produkcję, aby wypuścić konsolę wcześniej niż Sony. O ile z jednej strony odejście rok wcześniej niż konkurencja przyniosło owoce, to z drugiej strony początki nie były pozytywne.

Niektórzy z Was na pewno pamiętają słynny już czerwony krąg śmierci. Czerwony Pierścień Śmierci, który skłonił giganta do zmiany kilku konsol. Powszechny był także problem przegrzewania się z powodu zbyt słabych wentylatorów. Nie wspominając już o wątpliwych wyborach dotyczących preferowania formatu HD DVD nad Blu-ray. Niedołączano początkowo kabla HDMI do zestawu i wybierano mniej drastyczne rozwiązanie. Takiego jak VGA i kabel komponentowy. Problemy i wybory, które zostały następnie rozwiązane i zrewidowane wraz z upływem czasu i wydaniem najpierw wersji Slim, a następnie wersji Elite.

Potem nastąpiła premiera Kinect, urządzenia peryferyjnego stworzonego po premierze Wii przez Nintendo i eksplozji gier ruchowych. Niestety to urządzenie nigdy nie było odpowiednio obsługiwane.